Poradnik

Menu

Nawigacja

Wyszukiwarka

Kategorie

Załatwianie spraw w KWP w Katowicach

Złożenie wniosku przez obywatela



KARTA USŁUGI

Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach

Nr: Rej.ku-17/2015/IP

Data zatwierdzenia: 7.12.2018

Złożenie wniosku przez obywatela

Co przygotować?

  1. Pisemny wniosek sporządzony samodzielnie, który zawierać będzie imię i nazwisko oraz adres wnoszącego wniosek, a także zwięzły opis treści sprawy związany z zagadnieniem obejmującym: ulepszenie organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, zapobiegania nadużyciom, ochrony własności lub lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  2. W przypadku wniosku w imieniu innej osoby – zgodę do jej reprezentowania.
  3. W przypadku wniesienia wniosku ustnie do protokołu – dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Ile czasu to zajmie?

Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od wszczęcia postępowania. 

Ile to kosztuje?

Brak opłat.

Jakie są terminy?

Wniosek można złożyć w dowolnym czasie w zależności od potrzeby.

Gdzie załatwię sprawę?

Wniosek można złożyć pisemnie, mailem lub ustnie do protokołu.

Wniosek pisemny można złożyć osobiście w KWP w Katowicach przy ul. Lompy 19, w Recepcji (w godz. 7.00–17.00) lub Kancelarii ogólnej pokój nr 26 (w godz. 7.30–15.30), pocztą na adres: KWP w Katowicach, ul. Lompy 19, 40-038 Katowice, mailem na adres: kancelaria-kwp@ka.policja.gov.pl lub poprzez platformę e-PUAP. Wniosek ustny można złożyć osobiście w Wydziale Kontroli KWP w Katowicach (pon. w godz. 7.30 – 17.00, wt. – pt. w godz. 7.30 – 15.30). Nie ma możliwości składania wniosków telefonicznie.

Jak to zrobić?

  1. Sporządzić wniosek w formie pisemnej lub złożyć ustnie do protokołu.

  2. Odebrać informację bądź zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku za pośrednictwem poczty (zostanie przesłana na adres wskazany we wniosku).

Jaka jest podstawa prawna usługi?

  •  Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku

  • Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

Jakie są dalsze kroki?

Wniosek jest załatwiany w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym, nie przysługuje od niego odwołanie.

Wnioskodawca niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia wniosku ma prawo do wniesienia skargi.

Jeśli Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach nie jest organem właściwym do rozpatrzenia wniosku, to niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni przekaże wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym wnioskodawcę lub wskaże mu organ właściwy.

Karta ma charakter informacyjny i nie stanowi wykładni prawa

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwanego „RODO” informuję, iż:


Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach (KWP). KWP wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy: iod.kwp@ka.policja.gov.pl. Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/go przez Panią/Pana skargi/wniosku. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego/Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Pani/Pana dane osobowe: będą udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz nie będą wykorzystywane w celu profilowania. KWP nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania. Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego/rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków i jest niezbędne do rozpatrzenia wniesionej/go przez Panią/Pana skargi/wniosku.

do góry