Poradnik

Menu

Nawigacja

Wyszukiwarka

Wkrótce otwarcie 3 nowych posterunków policji w naszym województwie

Już wkrótce w województwie śląskim zostaną otwarte kolejne 3 nowe posterunki policji. Są to jednostki w Istebnej, Milówce oraz Wilkowicach. Prace idą „pełną parą”, a inwestycje powoli dobiegają końca. Jeszcze w tym roku stróże prawa będą w nich mogli przyjąć pierwszych interesantów. Obiekty te były budowane od podstaw i będą zgodnie z nowymi standardami.



Posterunek Policji w Istebnej

Obiekt ten budowany jest od podstaw zgodnie z nowymi standardami Policji. Prace związane z budową posterunku powoli dobiegają końca, a to, co aktualnie można zobaczyć na Dzielcu, zupełnie różni się od tego, co można było oglądać jeszcze kilka miesięcy temu. Dzisiaj nikt już nie może mieć wątpliwości, że w tym miejscu powstaje nowoczesny obiekt, mający służyć policji oraz całej społeczności Gminy Istebna. Posterunek w Istebnej to budynek niepodpiwniczony, dwukondygnacyjny (parter + poddasze użytkowe), z garażem dwustanowiskowym. Obiekt będzie posiadał wszystkie niezbędne instalacje wewnętrzne oraz maszt antenowy. W ramach inwestycji powstaje m.in. pokój przyjęć interesantów, pokoje biurowe, pomieszczenia gospodarcze, magazyny i garaże oraz miejsca parkingowe.

Decyzję o przekazaniu działki podjęto 26 lipca 2017 roku na sesji Rady Gminy Istebna. Radni jednogłośnie wyrazili zgodę na przekazanie w formie darowizny przez gminę niezabudowanej działki o powierzchni 808 m². Nieruchomość ta znajduje się blisko centrum Istebnej oraz głównej drogi prowadzącej przez Trójwieś, drogi wojewódzkiej nr 943. Działka została oficjalnie przekazana w dniu 4 października 2017 roku. W związku z inwestycją droga w tym miejscu będzie poszerzana i dodatkowo oświetlona. Jednocześnie gmina zobowiązała się doprowadzić ją do obowiązujących standardów w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. Umowa na budowę została podpisana w grudniu 2017 roku KWP w Katowicach. Inwestycja jest w pełni finansowana z budżetu państwa, a koszt ofertowy to prawie 1,5 mln zł. Wykonawcą, zgodnie z informacjami zawartymi w opublikowanych wynikach przetargu, jest firma FAKTORIA AB Sp. z o.o. z Golasowic.

Nowy budynek będzie kolejnym obiektem w ramach programu standaryzacji jednostek, którego celem jest poprawa warunków obsługi interesantów w komendach i komisariatach oraz polepszenia warunków pracy pracowników Policji. Inwestycja ma być ukończona jesienią 2019 roku.

 

Posterunek Policji w Milówce

Umowę na budowę posterunku podpisano w lipcu 2018 roku. Po kilku dniach ruszyły prace budowlane. Obiekt budowany jest od podstaw zgodnie z nowymi standardami. Inwestycja ta znacząco poprawi warunki przyjmowania obywateli, jak również warunki pracy policjantów. Budynek umiejscowiony jest w rejonie głównego ciągu komunikacyjnego, dlatego każdy mieszkaniec Gminy, jak również licznie odwiedzający miejscowość turyści, będą mieli łatwy i szybki kontakt ze stróżami prawa.

W październiku ur. nastąpiło uroczyste wmurowanie aktu erekcyjnego pod budowę posterunku. Prace budowlane trwają cały czas. Wykonano już całość budynku. Aktualnie trwają prace wykończeniowe pomieszczeń oraz montaż instalacji.

Nowy posterunek budowany jest na gruncie przekazanym przez Polskie Koleje Państwowe. Inwestorem jest Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach. Projektantem budynku jest Firma Projektowa „AAG – An Archi Group” z Gliwic, a wykonawcą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Adamex KP” z Bielska-Białej.

 

Posterunek Policji w Wilkowicach

Powstanie tego posterunku to inwestycja w bezpieczeństwo mieszkańców i regionu. Jej wartość to około 1,8 mln zł Potrzeba utworzenia nowej jednostki policji była sygnalizowana przez społeczność podczas licznych konsultacji i debat społecznych. Posterunek zlokalizowany jest w centrum miejscowości przy ul. Parkowej 2, w pobliżu Urzędu Gminy w Wilkowicach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz w pobliżu węzła komunikacyjnego drogi ekspresowej S-1. Jego położenie pozwoli na wygodny dojazd kierującym, jak również mieszkańcom korzystającym z komunikacji publicznej. Dla mieszkańców Wilkowic będzie to istotne ułatwienie w dostępie do policji, gdyż wcześniej musieli dojeżdżać do komisariatu w Szczyrku. Lokalizacja w sąsiedztwie magistratu i ośrodka pomocy społecznej pozwoli policjantom lepiej i sprawniej współpracować z administracją gminy, szczególnie w sprawach wymagających interdyscyplinarnych działań służb gminnych i policji.

W posterunku będą służyli dwaj dzielnicowi – asp. sztab. Rafał Semik, któremu zostanie powierzony rejon służbowy Bystrej i Mesznej oraz mł. asp. Marek Krawiec z rejonem służbowym w Wilkowicach. Służby patrolowo-interwencyjne będzie realizowało czterech policjantów z drużyny patrolowej. Służbą policjantów będzie natomiast kierował mł. asp. Sławomir Grzesiuk, policjant z wieloletnim doświadczeniem, który wcześniej był starszym dzielnicowym w Komisariacie II Policji w Bielsku-Białej.

Służby w posterunku będą odbywały się codziennie i całodobowo. Wilkowiccy policjanci będą wspierani przez Zespół Patrolowy z Komisariatu Policji w Szczyrku, pod który służbowo będzie podlegał posterunek. Godziny pracy kierownika i dzielnicowych będą dostosowywane do potrzeb mieszkańców tak, aby posterunek jak najlepiej zaspokajał potrzeby społeczności lokalnej i władz samorządowych.

Budynek jest już prawie gotowy. Trwają prace wykończeniowe wewnątrz pomieszczeń służbowych, biur, serwerowni, zaplecza sanitarno-socjalnego i przestronnego garażu, przeznaczonego na pojazdy służbowe. Na ukończeniu jest również instalacja infrastruktury teleinformatycznej. Wszystko po to, aby jak najszybciej oddać go na potrzeby tych, dla których został powołany - mieszkańców Gminy Wilkowice.

do góry